Uočljivost pješaka


Problem uočljivosti pješaka u cestovnom prometu

U najranjiviju skupinu sudionika u prometu na cestama ulaze i pješaci, s obzirom da su u odnosu na druge sudionike, posebno vozače motornih vozila, izloženi većoj opasnosti za život i zdravlje, što ih stavlja u neravnopravan položaj s takvom kategorijom sudionika u cestovnom prometu. Problem uočljivosti pješaka u cestovnom prometu karakterističan je za trenutno doba godine kada je uslijed magle ili snijega često smanjena vidljivosti na cestama...

...više pročitajte na:  http://www.iusinfo.hr/DailyContent/Topical.aspx?id=29055

_______________________________________________________________

Važnost nošenja reflektirajuće odjeće u prometu

Pješačenje je univerzalni i najprirodniji način kretanja ljudi. Svako kretanje započinje i završava pješačenjem. Pješačenje čovjeku daje veliku prilagodljivost i potpunu autonomiju. Osim prednosti važno je istaknuti da pješačenje ima i niz nedostataka od kojih je potrebno napomenuti jedan od važnih  koje se odnosi na izloženost pješaka utjecaju drugih vidova prometa, a to najviše dolazi do izražaja na dijelovima ceste gdje uopće nema pješačke infrastrukture. Ukoliko na cesti ne postoji izdvojen dio za kretanje pješaka (nogostup ili pješačka staza), pješaci su primorani hodati cestom ili uz sami rub ceste, čime se povećava njihova izloženost cestovnim vozilima. Pješaci kao sudionici u prometu dodatno su ugroženi u uvjetima smanjene vidljivosti, ako na takvim dijelovima cesta nema javne rasvjete, a oni sami nemaju neki izvor svjetlosti ili nisu obilježeni nekom vrstom reflektirajućeg materijala što bi vozačima pomoglo ranije ih uočiti. Tome u prilog govori činjenica kako je gotovo jedna trećina pješaka poginulih tijekom 2016. i 2017. godine stradala tijekom noći, sumraka i svitanja.

Iako vidljivost pješaka nije jedini faktor koji utječe na pojavu naleta na pješaka, zasigurno je jedan od najvažnijih. Nošenje reflektirajućih prsluka tijekom pješačenja može znatno utjecati na povećanje vidljivosti pješaka, što znači da će ih vozači prije uočiti i prilagoditi vožnju novonastalim uvjetima.

Neka istraživanja  pokazala su kako je razlika u udaljenostima na kojima su uočavaju pješaci s reflektirajućim prslucima i pješaci u tamnoj odjeći vrlo velika. Prosječna udaljenost na kojoj su uočavaju pješaci koji su nosili reflektirajuće prsluke iznosi više od 200 metara dok je prosječna udaljenost na kojoj su uočavaju pješaci u svijetloj odjeći oko 50 metara, nažalost pješaci koji pri kretanju u neosvjetljenim prometnim uvjetima nose tamnu odjeću vrlo često ne budu na vrijeme uočeni od strane vozača!!!

https://www.youtube.com/watch?v=flMytAcid1o

https://www.youtube.com/watch?v=wsf93E1gDDA

_______________________________________________________________


Kontakt


"Škola za cestovni promet"
Trg J.F. Kennedyja 8, Zagreb
www.scp.hr
01/2303 444

Radno vrijeme