
U ponedjeljak, 13. listopada 2025. održane su dvije zanimljive i edukativne radionice za učenike Škole za cestovni promet. Obje radionice vodio je prof. Tomislav Kučina, a povezane su s aktivnostima koje se provode u sklopu Erasmus+ projekta STEP 4.
Prva radionica, pod nazivom „Prezentacija Erasmus+ programa i projekata Škole za cestovni promet“, učenicima je približila ideju Erasmus+ programa, ciljeve školskog projekta STEP 4 te brojne mogućnosti koje sudjelovanje u europskim projektima pruža učenicima i nastavnicima. Kroz primjere dosadašnjih mobilnosti i iskustava, učenici su mogli saznati više o prednostima međunarodne suradnje, učenju u multikulturalnom okruženju te razvoju osobnih i stručnih kompetencija.
U drugom dijelu susreta održana je radionica „Način upotrebe ChatGPT-a“, koja je učenike uvela u svijet umjetne inteligencije (AI) i njezinu primjenu u obrazovanju. Profesor Kučina, koji je prošao stručno usavršavanje o uporabi ChatGPT-a i AI alata u nastavi u sklopu projekta STEP 4, učenicima je predstavio osnovne mogućnosti koje ovi alati nude – od pomoći u istraživanju i učenju, do razvoja kreativnih ideja i rješavanja problema.
Posebna pažnja posvećena je odgovornoj i kritičkoj uporabi umjetne inteligencije. Učenici su raspravljali o pitanjima točnosti informacija, autorskih prava, privatnosti te o važnosti zadržavanja vlastitog razmišljanja i kreativnosti unatoč tehnološkoj podršci. Kroz praktične zadatke mogli su isprobati konkretne načine na koje im AI može pomoći u učenju i profesionalnom razvoju, ali i prepoznati situacije u kojima treba biti oprezan.
Radionice su kod učenika izazvale velik interes i potaknule ih na razmišljanje o budućnosti obrazovanja, ulozi novih tehnologija te mogućnostima koje se otvaraju učenjem i suradnjom u europskom kontekstu.
Tomislav Kučina, dipl. ing.


